Igår och idag

     Igår
Jag var och klippte mig efter skolan och det blev ingen såhär jätte förändring men jag känner mig nöjd. Jag fick hem solskydd och en gul regnjacka jag hade beställt. Jag fick också sådana här nödvändiga saker till resan av mamma som tandborste och huvudverkstabletter. 
 
 
       Idag
På morgonen följde jag pappa till jobbet och sen vid åttatiden skjutsade han mig till trafikverket där jag först fick ta bild till körkortet. Efter lite väntan fick man gå in i ett rum med flera andra som skulle ta körkort. Jag fick dator nr. 6 och sedan fick man starta provet på 70 frågor. Jag kände mig ganska så osäker och kände att jag inte riktigt hade pluggat så mycket som jag ville. Men efter att  jag svarat på alla frågor och klickat på "rätta svaren nu" så stod det där "Godkänt" med gröna bokstäver. Det kändes som om mina ögon ploppade ut av förvåning och jag ville bara hoppa upp och skratta högt! Hehe inte så lämpligt i ett knäppt tyst rum fullt av koncentrerade människor. Men det var på gränsen, jag hade bara strax över kravet på antalet rätt. 
 
 
 

Kommentera här: